Analysevirksomheden Moos-Bjerre gennemførte i skoleåret 2023 / 2024 en evaluering af Taknemli’-undervisningsmaterialet, der er udviklet til brug i 7. – 10. klasse.
Evalueringen baserer sig på en spørgeskemaundersøgelse, der inkluderer 3.194 elever og 265 lærere samt 15 telefoninterviews med lærere og fire fokusgruppeinterviews bestående af 5-7 elever.
Generelt er tilbagemeldingerne fra både lærere og elever meget positive. Centrale konklusioner i evalueringsrapporten er således, at:
- Forløbet har engageret eleverne og bidraget til øget taknemmelighed, dannelse, empati og styrkede fællesskaber.
- Taknemli’-undervisningsmaterialet er blevet anvendt med stor tilfredshed blandt lærere og elever
- Forløbets koncept og struktur vurderes værende en succes til videre udbredelse, men med mulighed for forbedringer
Læs evalueringsrapport af Taknemli’-undervisningsmaterialet (PDF)